FANDOM

Fineasz i Ferb (ang. Phineas and Ferb, 2007-??) – serial animowany stworzony przez The Walt Disney Company.

Logo Fineasz i Ferb

Logo kreskówki

Fabuła Edytuj

Ten serial animowany opowiada o dwóch baraciach, Fineaszu Flynnie i Ferbie Fletcherze. W każdy dzień wakacyjny mają coś do roboty,budują różne budowle, od robotów po łodzie podwodne, Fretce to się nie podoba i chce ich przyłapać, nigdy jej się to nie udaje. Mama twierdzi, że Fretka przesadza i nie wierzy jej kiedy mówi,że bracia coś budują. Bracia mają też w domu dziobaka - Pepe, który w ukryciu przed rodziną jest super tajnym agentem - Pepe Panem Dziobakiem, który ratuje świat przed złem, jego głównym (i chyba jedynym) wrogiem jest Dr.Dundersztyc.

Bohaterowie Edytuj

Fineasz Flynn - Rudowłosy "przyszywany" brat Ferba, wierzy że może zrobić wszystko o czym marzy, Fineasz zawsze coś buduje, tak jak jego brat. Prawie zawsze mówi mamie co robi, ale mama twierdzi, że to ich wyobraźnia. Nie wie o uczuciach Izabeli do niego.

Ferb Fletcher – ma zielone włosy, jest przyrodnim bratem Fineasza i jego stałym towarzyszem. Bardzo mało mówi. Nie wiadomo kim są jego prawdziwi rodzice.

Fretka Flynn – siostra Fineasza i Ferba. Ma 15 lat (jest o tym mowa w odcinku "Kometa"). Bardzo chce przyłapać braci, ciągle się stara i jej się nie udaje, w odcinku "Plażowa impreza w cieniu krasnalowego terroru" nie mówiła nic mamie, z tego powodu mama przyjechała jednak do domu, przy czym i tak mama nie znalazła nic dziwnego. Fretka kocha się w Jeremiaszu. Ma rude włosy i bujną fryzurę. Ma 170 cm wzrostu. Zazwyczaj jest ubrana w czerwoną bluzkę, białą spódnicę, czerwone skarpetki i białe buty. W odcinku "Wiwat Doofania" nosiła ubranie Vanessy. Jest uczulona na pory. W odcinku "Fineasz i Ferb Złapani" śniło się Pepe że Fretce przyśniło się że złapała Fineasza i Ferba i zostali oddani do obozu gdzie mieli się oderwać od niebezpiecznych prac, lecz tak naprawdę zostali szkoleni i znęcani gdzie wymazywano im wszystkie rzeczy tego typu z pamięci, uratowała ich wzruszająca wypowiedź Fretki.